Kako kvalitetno raspolagati financijskim sredstvima: savjeti za turističko - ugostiteljske poduzetnike i njihove djelatnike

Novi trendovi
Kako kvalitetno raspolagati financijskim sredstvima: savjeti za turističko - ugostiteljske poduzetnike i njihove djelatnike Objavljeno: 21.12.2016.

O načinima upravljanja financijama i racionalnom planiranju budućnosti u turizmu i ugostiteljstvu razgovarali smo s gospodinom Mirom Prskalom, Landesdirektorom tvrtke za osobno savjetovanje financija OVB Allfinanz Hrvatska. U nastavku pročitajte što preporučuje poduzetnicima i njhovim zaposlenicima.

OVB Allfinanz

OVB Allfinanz, vodeća tvrtka na području savjetovanja osobnih financija, u Hrvatskoj posluje od 1999. godine i broji gotovo 100.000 klijenata. OVB Hrvatska jedna je od 14 tvrtki kćeri financijsko-savjetodavnog koncerna OVB Holding AG koje je prisutno na Frankfurtskoj burzi te sa 46 godina iskustva i tradicije u savjetovanju osobnih financija i preko 3,2 milijuna klijenata u 14 europskih zemalja predstavlja vodeći europski koncern toga tipa.

Razgovarali smo s gospodinom Mirom Prskalom, Landesdirektorom OVB Hrvatska koji u ovom koncernu djeluje već 24 godine, od čega je u Njemačkoj proveo 7 godina, a ostatak u Hrvatskoj.

Gospodine Prskalo, koja je osnovna filozofija OVB-a?

Osnovna filozofija OVB Allfinanz-a jest „sve pod jednim krovom“, što bi značilo da ćete na jednom mjestu dobiti sve potrebne informacije iz područja financija (savjete o svim vrstama osiguranja, kreditiranju, investicijskim i mirovinskim fondovima, leasingu i stambenim štednjama). OVB nema vlastiti proizvod već zastupa i posreduje u ime drugih financijskih institucija koje su unaprijed testirane.

Što sve uključuje savjetovanje financija?

Bilo da se radi o fizičkoj ili pravnoj osobi, OVB Allfinanz svakom klijentu pristupa individualno. U savjetovanju primjenjujemo naš uhodani ABS sustav koji se sastoji od tri osnovna koraka. Prvi korak je A – analiza: izrađujemo temeljitu financijsku analizu putem koje ispitamo ciljeve, želje i potrebe klijenata i napravimo evidenciju postojećih financijskih ugovora. Drugi je korak B - besplatno savjetovanje: nakon analize, slijedi sveobuhvatno savjetovanje usmjereno na ciljeve i potrebe klijenta. Posljednji je korak S – servis, to jest daljnja briga o klijentu što uključuje obnavljanje ugovora, prijava eventualne nastale štete, informiranje o novim uslugama i slično.

Tko Vam se može obratiti za savjet i koje su prednosti takve odluke?

Obratiti nam se mogu i fizičke i pravne osobe. Prednost za klijente je ušteda vremena jer nemaju potrebe obilaziti nekoliko različitih financijskih institucija već sve informacije dobiju kod nas. Financijska ušteda vidljiva je u vidu povoljnijih rata kredita ili premija osiguranja. Vrlo je važno istaknuti kako su naše usluge savjetovanja besplatne. Ne naplaćujemo se od klijenata već od partnera – financijskih institucija s kojima surađujemo.

Za koje područje savjetovanja financija su najčešće zainteresirane fizičke, a za koje pravne osobe?

Fizičke osobe su u 2016. godini bile jako zainteresirane za refinanciranje stambenih i nenamjenskih kredita da bi smanjile mjesečno opterećenje. Privatna mirovinska skrb je već godinama u fokusu jer je gotovo svatko svjestan da će mirovina iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje biti nedovoljna za održavanje životnog standarda. Dopunska i dodatna zdravstvena osiguranja su sve traženija jer Hrvatski zavod za zadravstveno osiguranje pruža jednu osnovnu skrb što uz sebe često veže i duge liste čekanja u dijagnostici a svakome je zdravlje na prvom mjestu. U tom segmentu su jako zanimljiva osiguranja sistematskih pregleda, specijalističkih pregleda i dijagnostičkih postupaka putem kojih termin za CT ili magnetsku rezonancu dobijete za par dana. Osiguranja u slučaju teških bolesti su već godinama jako popularna. Na tržištu postoji još uvijek veliki deficit osiguranja imovine i kućanstva ali i u tom segmentu ima sve više upita i realizacija. U Hrvatskoj gotovo nijedna kuća ili stan nije osigurana od potresa koji se u zadnje vrijeme češće dešavaju kao nedavno u Italiji ili u Dalmaciji.

Pravne osobe su većim dijelom osigurane (osiguranje objekata, strojeva, voznog parka, elektronike ) te je njima najzanimljivija ušteda na premijama. Često pravne osobe nemaju ugovoreno osiguranje od profesionalne ili produktne odgovornosti te je potražnja za tim osiguranjima u jakom porastu kao i pravna zaštita za troškove obrane i sudskog postupka. Sve više tvrtki je zainteresirano za osiguranje sistematskih pregleda zaposlenika jer rana otkrića bolesti mogu spriječiti dugotrajna bolovanja. Neki poslodavci plaćaju do 500 kuna mjesečno za svoje zaposlenike za dobrovoljni mirovinski fond jer im premije idu u trošak i taj iznos je u tom slučaju oslobođen od doprinosa i poreza. Zaposleniku cijeli iznos služi kao privatna mirovinska štednja na koju dodatno ostvari do 750 kuna državnih poticaja.

U vrijeme kada se OVB Allfinanz pojavio u Hrvatskoj kasnih devedesetih godina prošlog stoljeća, postojala je određena skepsa prema vašim uslugama, no s godinama se potreba za ovakvim savjetovanjem pokazala kao imperativ kvalitetnog raspolaganja financijskim sredstvima. Što je razlog tome?

Financijska pismenost i svijest je u Hrvatskoj u usporedbi sa zapadnim europskim zemljama bila na vrlo niskoj razini što se iz godine u godinu značajno popravlja. Mnogi proizvodi su bili novi na tržištu te je i zbog toga vladala određena skepsa.

Koje su najčešće usluge osiguranja prisutne u turizmu i ugostiteljstvu?

Svakako bih naglasio važnost osiguranja apartmana, hotela, restorana i drugih objekata jer, primjerice, požar u neosiguranom objektu može uništiti egzistenciju poduzetnika. Gubitak prihoda zbog prekida rada se također može osigurati. Osiguranje osobnih predmeta gostiju u turističkim objektima u slučaju požara ili provalne krađe su isto sve traženiji jer gost u tim slučajevima od objekta može zatražiti odštetu. U turizmu i ugostiteljstvu je osiguranje od odgovornosti prema trećim osobama važno kao za svaku pravnu osobu. Ne možemo isključiti slučajeve u kojima bi gost mogao tražiti odštetu, bilo da se radi o padu zbog skliskog poda, povredi u bazenu na slomljenoj pločici, konobar ga je zalio zalio crnim vinom po novom odijelu... Ugostiteljima bih svakako savjetovao da uz osiguranje od odgovornosti prošire pokriće i na odgovornost za neispravan proizvod. Svjedoci smo trenutno nekoliko slučajeva trovanja salmonelom a gost bi u tom slučaju mogao tužiti ugostitelja. Nudimo i razna pomorska osiguranja, obvezno i kasko osiguranje za brodice i jahte ali i osiguranje od odgovornosti skipera.

U pripremi imate i neke nove pakete osiguranja namijenjene upravo djelatnicima iz spomenutog sektora. Možete li nam reći nešto više o njima?

Veliki problem kod sezonskog osoblja leži u činjenici da su često zaposleni na minimalac i to samo za vrijeme sezone što znači da su njihovi doprinosi za mirovinsko osiguranje u velikom deficitu. Posljedica toga će biti vrlo mala mirovina. Za te slučajeve imamo dobrovoljne mirovinske fondove koji su poticani od države i u koje se može fleksibilno uplaćivati. Imamo i zanimljiv paket koji je kompletno fleksibilan i kod kojeg svatko može individualizirati svoju privatnu skrb koja se sastoji od štednje za mirovinu, osiguranje obitelji, osiguranje u slučaju teških bolesti, osiguranje od nezgode i mjesečna mirovina u slučaju invalidnosti.

Koji biste savjet dali voditeljima sezonskih ugostiteljskih objekata? Kako u slučaju sezonskog poslovanja, sa samo nešto više od pola godine aktivnog rada, osigurati financijska sredstva za period poslovne neaktivnosti?

U prvom koraku treba napraviti detaljan troškovnik sa svakom stavkom za vrijeme poslovanja i za period neaktivnosti tako da ne bi doživjeli neke neočekivane troškove i iznenađenja. U drugom koraku bi trebalo svakog aktivnog mjeseca izdvojiti određeni iznos za trošak pasivnog mjeseca što znači da bi se kroz šest mjeseci aktivnog rada priskrbilo za ostalih šest mjeseci pasivnog rada.

Što može OVB Allfinanz ponuditi zaposlenicima čiji su poslovi sezonskog karaktera?

Nažalost je jedan dio poslova u turizmu i ugostiteljstvu sezonski ograničen te mnogi preko zime nemaju posla niti prihoda. U periodu nezaposlenosti OVB bi mogao „sezoncima“ ponuditi honorarni posao. Studentima koji imaju mogućnost raditi putem Studentskog centra možemo ponuditi pripremne poslove u jednom od naših ureda u Zagrebu, Karlovcu, Varaždinu, Rijeci, Zadru i Splitu. Također postoji mogućnost prekvalifikacije i profesionalne karijere u OVB koncernu. Zainteresirani nam slobodno mogu poslati molbu direktno putem naše web stranice.

Uvijek ističemo kako su ljudi, kvalitetni zaposlenici, ključ uspjeha u turizmu. Što biste savjetovali mladim radnim ljudima koji se žele poslovno razvijati u tom smjeru?

Mladim ljudima bih svakako savjetovao da misle unaprijed i da misle na svoju budućnost. Bitno je da stvore likvidne rezerve od minimalno šest prosječnih plaća da ne bi morali dizati kredite za pokvareni televizor ili slično te da mogu prebroditi određeni vremenski period tijekom eventualnog bolovanja ili nezaposlenosti. U fokusu mora biti i mirovina jer će ona uvijek biti premala a ako na vrijeme počnemo štedjeti dovoljno je izdvajati i manji iznos. Eventualnu poslovnu samostalnost treba dobro isplanirati i izbjegavati kredite ako je to moguće. U svakom slučaju ne treba se zaletavati za prvom prilikom već prije bilo kakvog koraka napraviti konkretan poslovni plan na tri godine s raznim mogućim ishodima.